HTML

Nyúl négy keréken

Nyúl, az 1967-es 1300-as Bogár kalandjai velem, velünk, akárkivel. Móka, szívás, szerelés, ármány és kirándulás.

Friss topikok

  • Trau_es_Nyul: @Sparhelt: Volt ott más is, köszönöm! Késő este volt már. ;) (2013.12.21. 12:36) Egy családi koloniál
  • Trau_es_Nyul: Újabb képkupac walaki gépéből: picasaweb.google.com/bbbarna/TavasziRajzas2013 (2013.04.07. 07:48) Tavaszi Rajzás 2013
  • Trau_es_Nyul: Napsugarast! Jövünk. Addigra csak összeugrik, aminek össze kell ugrania... ;) Üdv! Trau (2013.04.06. 21:19) Látogatás a műtőben

Címkék

1101 (1) 1967 (1) 1968 (1) 2013 (3) 2014 (3) 2015 (1) ablak (2) ablakmosó (3) adalék (1) after (1) akkumulátor (3) alvázszám (1) antenna (1) árok (1) átíratás (1) ausztrália (1) balatonkenese (1) barna pötty (1) benzin (2) biztosítás (1) bodza (1) bolond rajzás (1) botond-bolics (1) buggy (1) caola (1) CD (1) chinchilla (1) Colonial (1) Csabi (1) család (1) csapágy (4) csere (1) csevesznye (2) cseveszyne (1) csikós (1) csúcsforgalom (1) dávid (2) dezső (1) duna (1) Eger (1) ékszíj (1) elsősegélyláda (1) első út (2) esztegrom (1) esztergom (1) évértékelés (1) évzáró (1) fabia (1) facebook (1) felkészítés (1) fényképek (1) fényképezés (4) fényszóró (1) ferihegy (1) film (1) flattini (2) fotózás (1) frici (1) führer (9) fűtés (1) gumi (1) gurulás (1) gyári (1) gyártás (1) hajnal (1) hiba (4) Hogyan tovább (1) holdvilág (1) hungaroring (1) index (1) javítás (11) JC (1) jégoldó (1) Jezewsk (1) karácsony (1) karbantartás (1) Karesz (1) kárpit (5) kerékcsere (1) kiegészítő (1) kirándulás (3) kisnyúl (1) könyv (2) kötelező (1) kumho (1) L70F (1) lagzi (1) lazlow (6) légszűrő (1) lelet (1) lobakon (1) Lobakon (1) lost&found (1) motor (2) motorszám (1) munkába járás (1) műszaki (1) német (1) NGA (1) nyúl (35) nyúl úr (19) oldtimer (1) ólompótló (1) őszi (1) otthon (1) pécel (1) ponton (1) pontonmercedes (1) ponyva (1) pörkölt (1) pótkerék (3) pótkulcs (1) pre (1) protheus (1) P 114 (1) rajzás (5) rángatás (1) restaurálás (1) retropartyzánok (1) sebességváltó (1) skoda (1) szelep (1) szerelés (8) szerviz (4) szilveszter (1) takarítás (6) találkozó (2) tartály (1) tavasz (3) tél (1) tömlő (1) törzskönyv (1) totalcar (1) túra (2) újév (1) urkunde (1) USA (1) váltó (1) villány (1) vizsga (1) vonulás (1) vredestein (1) VW Bogár - Legenda születik (1) Wieslaw (1) wolfsburg (1) Wolksvagen (1) zertifikat (2) Címkefelhő

2014.03.31. 17:07 Trau_es_Nyul

Nagytakarítás, #1

Miután a jobb első ajtókárpit tisztítása remekül sikerült, vettem egy nagy levegőt és vasárnap nekiálltam a Level 2 takarításnak. A szintugráshoz szükséges fejlesztések a következők voltak:

− A koszos hab letörlésére használt konyharuhát jobb nedvszívó törölközőre upgrade-eltem;
− A kertészkedéshez használt műanyag hab ülőkét-térdelőkét is bevontam a műveletbe, a betonon jó szolgálatot tett.

 Maradt a színes Ariellel dúsított melegvizes vödör, a köröm- és fogkefe, no meg a Jazzy a rádióból. A műveletre a vasárnapom rá is ment, a végső mozdulatok már sötétben, fejlámpával történtek meg. No de ne szaladjunk ennyire előre...

IMG_0644_450.JPG

 Elsőként a bal első ajtókárpit jött. A dolog odáig simán ment, amíg a zseb kivételével mindent lesuvikszoltam. Az első, khm, orális tevékenység pont a zsebbel következett: összeráncolt műbőrt tisztítani nem bizonyult egyszerűnek. Gyakorlatilag csak a fogkefe játszott, a rések, gyűrődések miatt. Kiakadt a zseb bal oldali kampója is, vagy 5 perc volt, míg rájöttem, miért rogyott be a zseb a kárpitba. Ezeket még könnyen orvosolhattam, de van egy hiba, amivel majd foglalkozni kell: a zseb környékén elengedett a ragasztás, mely az ajtókárpithoz tapasztja a zsebet. Ehhez le kell bontani majd a kárpitot, de mivel itt pótolni kell a vízzáró fóliát is, mindenképp be volt ütemezve idén nyárra a javítás.

IMG_0659_450.JPG

 Amikor készen voltam, új vizet kevertem és bemásztam hátra, annyi eszem persze nem volt, hogy az első üléseket előtte kiszedjem. Trabin nevelkedtem, ott sem volt több hely, megszoktam. :) A hátsó ülés ülőpadját kikaptam, kiporszívóztam, félretettem. A hátsó rész minden zegét-zugát is végigporszívóztam, akku környéke, fesszab (szép, csillogó Bosch, tuti már cserélt darab) és otthonos ürege. Vigyáztam a gyári fesszab-takaró kartonlapra, igazi csemege az ilyen. Következhetett a jobbos-balos kárpit, egy-két trükkös helyen (például az üléstámla rögzítőrendszere vagy a hamutartó körül) erős fogkefe-használattal. A motor felé eső területekhez előre döntöttem a hátsó üléstámlát, jut' eszembe, azt is ki kellett volna porszívózni, next time. Itt vigyázni kellett, hogy a szürke kárpit, ami a háttámla hátsó részét és a belső csomagtartót borítja, el ne szakadjon, amikor a csomagtartó és a háttámla találkozásánál üldögélek.

IMG_0682_450.JPG

 Amikor készen volt a négy ajtó- és oldalkárpit, arra gondoltam: miért ne lehetne minden, piros műbőrrel burkolt területet letakarítani? Idő van, kedvem van, süt a nap, szól a jazz, az eb rohangál a labdáért, Anita és a Kedves Anyóspajtás ebédet főz. Tipikus kispolgári életkép, innen a város széléről, nem igaz? A hiba, hogy nem 1970-et írunk (ha már Bogár-karbantartás hétvégén) vagy nem egy új, féltve óvott, szorgalmasan takarított Suzuki Swift áll a garázs előtt. :)

 Mivel a hátsó ülés padja amúgy is kinn volt, azt volt a legegyszerűbb lepucolni. Utána jött az anyósülés és ekkor sem volt még annyi eszem, hogy kiszedjem. Szeretem a kihívásokat, na, fogalmazzunk inkább így. Persze a váltóalagút miatt nem lehetett a jobb alsó részt lesikálni, így nagy nehezen eljutott az agyamig a gondolat: az ülésnek mennie kell. Előre csúsztatás (s egy gyors fejbéli címke: síntakarítás és -zsírzás, mielőtt visszateszem), némi szentségelés és már kinn is csücsül az ülés a betonon. Maradék oldal sikamika, porszívózás, félrerakás. A vezetőoldali ülésnél már rutinosan a kiszedéssel kezdtem, mennyivel könnyebb így takarítani... :) Itt is porszívózás, majd a babapopsikendős kezelés minden letisztított műbőr felületre. Valami Babylove nevű került elő anyáméktól, bontatlan 80-as csomagban. Színtelen, szagtalan: yikes. Végigdörgölés, gyönyörködés. Igaz, még egy felületi áttörlésre szükség volt egy jó negyedórával később, mert fehéres anyagmaradékok tűntek fel a piros kárpiton. Letöröltem, fénylik, ragyog. Végül némi fényképezkedés d1987 elvárásainak megfelelően: csudaszép üléselemek a napon.

IMG_0686_450.JPG

 Lassan rám is esteledett, úgyhogy gondoltam, gyorsan visszarakok mindent aztán irány a vacsora és a West Wing aktuális része. Aha. A sínek tisztítása, zsírzása nem volt nehéz feladat, a családi hagyományt jelentő Shell Retinax A kenőanyag segítségével. Amióta az eszemet tudom, ugyanezt a sárga bödönt használtuk apámmal minden szereléshez, egészen az első Trabantunk (UK 22-82, még gömbölyű lökhárítókkal) óta. Szerintem kábé egyidős velem a doboz.

IMG_0691_450.JPG

 Az ezután következő 15 percet minden gondolkodás nélküli ülés-visszaerőszakolási kísérletekkel töltöttem, a végén már fejlámpával. Ahelyett, hogy mondjuk 2 percet töltöttem volna a padlósínek és az ülés sínjeinek szemlélésével: a Bogár alapvetően kőbalta-bonyolultságú. így az ülésrögzítés is. Miután (rendes férfi módjára) minden egyéb lehetőséget kimerítettem, összezsíroztam mindent az ülések körül, s az egyik sín elejét is elgörbítettem, csak megnéztem az alját, kicsit gondolkodtam, majd két finom kalapácsütéses visszagörbítést követően egy mozdulattal visszatettem a sínre az anyósülést. No comment.

IMG_0690_450.JPG

 Végül minden a helyén volt, visszaálltam a garázsba. Közben egyetlen gondolat zakatolt a fejemben: ez volt a könnyebbik rész, következik a fehér tetőkárpit, sokkal vékonyabb, lyukacsos anyaggal. S 12-én Rajzás, az antennacsere mellett (LazloW, erősen számítok Rád!) a belső takarítás van kitűzve célnak. Közben jön egy három napos bécsi szakmai rendezvény, aztán újabb két hétköznap egy balatonkenesei esemény: szoros lesz. Megoldjuk.

A teljes galériát ezentúl ide, a posztok végére fogom betenni. Jobb ötletem egyelőre nincsen.

Szólj hozzá!

Címkék: nyúl takarítás találkozó kárpit rajzás nyúl úr lazlow


A bejegyzés trackback címe:

https://nyulnegykereken.blog.hu/api/trackback/id/tr355887541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása