Fűnyírás pipa, kenyérsütés in progress, akkor itt a lehetőség egy kis berhelésre. Valami könnyed hétindító megmozdulás, legyen mondjuk egy légszűrőtisztítás. Ilyet úgysem csináltam még, Csevesznyén – lévén 1303-asról volt szó – papírszűrős, modern légszűrő volt. Nyúl úr viszont hagyományos, olajos légszűrős.
Nu, kitolattam, motorháztető felnyit, igyekezve okosan nézni. Vagy legalább hitelesen imitálni ez utóbbit. Ami a szemlélődés legelején feltűnt, az a finom szivárgás a karburátor talpánál lévő tömítés környékéről. Felette semmi, alatta nyomok, kizárásos alapon itt ereszt. Sebaj, megy a hibalistára, azért papír, hogy bírja a felírást.
A légszűrő megmozgatásánál észrevettem, hogy a szorítóbilincs semmit nem tart, csak lazán üldögél az egész a karburátor tetején. Gyanítottam, ez nem üzemszerű, a gyors telefonos konzultáció során ezt LazloW is megerősítette. Sebaj, meghúzzuk. Ez akkor még jó ötletnek tűnt.
Aztán elolvastam a könyvet, miképp is illik légszűrőt tisztítani. Tető levesz, olaj eltávolít, alsórész megtisztít, jelzésig olajjal feltölt, örül. No, először azon töprengtem el, hogy miért nem jön le a légszűrő teteje, pedig kikattintottam a leszorító bizgentyűt. Azért, mert van egy másik, hátul, azért. :)
Következő kérdés: a koszos olajat hogyan távolítom el? Nem kevés, majd másfél deciliter, szóval a kitörölgetem papírtörlővel nem játszik. Kis töprengés után rájöttem (magamtól!!!), hogy ha az előmelegített levegőt szállító harmonikacsövet és az olajbeöntő mellé csatlakozó kartergázcsövet lecsatlakoztatom, illetve a nemrég meghúzott rögzítőbilincset is kioldom, a légszűrő simán leemelhető. Öröm, boldogság, az olajat pikk-pakk kiöntöttem egy, már használaton kívüli üveg konyhai mérőedénybe. Szép fekete volt, de alig maradt sár a légszűrő alján.
Kitakarítottam és közben észrevettem, hogy több helyen is korrodált a fém légszűrőház, volt, ahol már a festéket is ledobta. Máshol a felhólyagosodás látszik, előbb-utóbb ott is potyog majd a festék. Kérdés, hogy ez mennyire jelent azonnali problémát vagy inkább a ráérősebb fajta. Illetve persze az is, hogy az amúgy remek állapotú, szinte karcmentes légszűrőház javítható-e úgy, hogy az érintett részeket fémtisztára csiszolom, majd olajálló festékkel lekenem.
Végül minden a helyére került, s nekiálltam a következő projektnek, de erről majd máskor, mert nem végeztem még vele. :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.