HTML

Nyúl négy keréken

Nyúl, az 1967-es 1300-as Bogár kalandjai velem, velünk, akárkivel. Móka, szívás, szerelés, ármány és kirándulás.

Friss topikok

  • Trau_es_Nyul: @Sparhelt: Volt ott más is, köszönöm! Késő este volt már. ;) (2013.12.21. 12:36) Egy családi koloniál
  • Trau_es_Nyul: Újabb képkupac walaki gépéből: picasaweb.google.com/bbbarna/TavasziRajzas2013 (2013.04.07. 07:48) Tavaszi Rajzás 2013
  • Trau_es_Nyul: Napsugarast! Jövünk. Addigra csak összeugrik, aminek össze kell ugrania... ;) Üdv! Trau (2013.04.06. 21:19) Látogatás a műtőben

Címkék

1101 (1) 1967 (1) 1968 (1) 2013 (3) 2014 (3) 2015 (1) ablak (2) ablakmosó (3) adalék (1) after (1) akkumulátor (3) alvázszám (1) antenna (1) árok (1) átíratás (1) ausztrália (1) balatonkenese (1) barna pötty (1) benzin (2) biztosítás (1) bodza (1) bolond rajzás (1) botond-bolics (1) buggy (1) caola (1) CD (1) chinchilla (1) Colonial (1) Csabi (1) család (1) csapágy (4) csere (1) csevesznye (2) cseveszyne (1) csikós (1) csúcsforgalom (1) dávid (2) dezső (1) duna (1) Eger (1) ékszíj (1) elsősegélyláda (1) első út (2) esztegrom (1) esztergom (1) évértékelés (1) évzáró (1) fabia (1) facebook (1) felkészítés (1) fényképek (1) fényképezés (4) fényszóró (1) ferihegy (1) film (1) flattini (2) fotózás (1) frici (1) führer (9) fűtés (1) gumi (1) gurulás (1) gyári (1) gyártás (1) hajnal (1) hiba (4) Hogyan tovább (1) holdvilág (1) hungaroring (1) index (1) javítás (11) JC (1) jégoldó (1) Jezewsk (1) karácsony (1) karbantartás (1) Karesz (1) kárpit (5) kerékcsere (1) kiegészítő (1) kirándulás (3) kisnyúl (1) könyv (2) kötelező (1) kumho (1) L70F (1) lagzi (1) lazlow (6) légszűrő (1) lelet (1) lobakon (1) Lobakon (1) lost&found (1) motor (2) motorszám (1) munkába járás (1) műszaki (1) német (1) NGA (1) nyúl (35) nyúl úr (19) oldtimer (1) ólompótló (1) őszi (1) otthon (1) pécel (1) ponton (1) pontonmercedes (1) ponyva (1) pörkölt (1) pótkerék (3) pótkulcs (1) pre (1) protheus (1) P 114 (1) rajzás (5) rángatás (1) restaurálás (1) retropartyzánok (1) sebességváltó (1) skoda (1) szelep (1) szerelés (8) szerviz (4) szilveszter (1) takarítás (6) találkozó (2) tartály (1) tavasz (3) tél (1) tömlő (1) törzskönyv (1) totalcar (1) túra (2) újév (1) urkunde (1) USA (1) váltó (1) villány (1) vizsga (1) vonulás (1) vredestein (1) VW Bogár - Legenda születik (1) Wieslaw (1) wolfsburg (1) Wolksvagen (1) zertifikat (2) Címkefelhő

2014.01.14. 13:18 Trau_es_Nyul

Öt kerék, két lépésben

Nem tudom, miért gondoltam úgy, hogy pont a gumicsere fog simán és eseménymentesen zajlani. Igaz, a kétfelvonásos komédia végére meismerkedtem a nagycsöcsű szelep fogalmával, illetve láttam egy szép, veterán, amerikai kivitelű mélykék cabrio Mercedest. Ráadásul az új papucsok is szépnek néznek ki, úgyhogy a végeredmény mindenféleképpen pozitív.

 A sztori eleje talán már ismert egy előző bejegyzésből: Nyúl úr gumijai öregek voltak nagyon, kirepedezettek, merevek, oldalfalból kikandikáló acélszálakkal néhol, konkrétan a pórkerék például emiatt használhatatlan volt. Kinéztem a 155R15-ben kapható gyakorlatilag egyetlen gumiköpenyt: Vredestein Sprint Classic, ami forrástól függően 21-25000 HUF/darab áron kapható. No, ez testvérek között is – szereléssel együtt- minimum 110000 HUF (4+1 a pótkerékre), ami azért nem kevés pénz. Sebaj, márciusban születésnapom van úgyis, lebeszéltem mindenkivel, gumira gyűjtök ajándék helyett.

 Aztán hirtelen szembe jött velem egy fórumlakó hirdetése: 95%-os 165R15 /80-as Hankook, 4 darab, 28000 HUF. Azt nem mondtam még, de két 165-ös Kumho nekem is volt a garázsban, újonnan vettem és használtam talán egy évig, 2000 kilométert megtéve. Szóval elindult a vezérhangya: mi lenne, ha ezt megvenném és a hat azonos méretű külsőből összelegóznánk a szettet, erősen költséghatékonyabban?

 Kikértem két hűséges segítőm, d1987 és LazloW véleményét is. Nekem elsősorban a „jajjnemlesztúlszéles”-probléma járt a fejemben, de mindketten azt válaszolták: nem és az üzlet megéri, ha a gumik tényleg jó állapotban vannak. Ráadásul jogos érvként merült fel, hogy a megtakarított több tízezer forintot így el lehet költeni olyan dolgokra az autón, amelyek szintén fontosak. Egyszerűen optimalizálni kell a forrásokat és a kiadásokat, hiszen nem német fizetésből veteránozunk.

 Kis alkudozás az eladóval, majd virtuálisan egymás kezébe csaptunk. Beraktam az egyik, már meglévő 165-ös gumimat  a pótkerékhez és elindultam a Hűvösvölgybe, az eladó gumisműhelyébe. A gumik már vártak, megnéztem őket, tökéletesen megfeleltek. A vadregényes hátsó udvarral rendelkező helyszínen begurultam a csempézett padlójú műhelybe, majd megkezdődött az operáció. Gyorsan meg is állt, mert már az első két, leszedett kerékből az egyik extra széles, régi szeleplyukkal rendelkezett s ehhez „nagycsöcsű”, azaz szélesebb aljú szelep szükségeltetik. Ami nem volt, lévén már ezer éve nem használnak ilyen felniket. Sebaj, gyors telefon több ismerős műhelybe is: ige-igen, ismerjük, de már nálunk sincs. Végül a Szentmihályi út 68. szám alatti nonstop gumisnál volt ilyen szelep.

IMG_0553_450.JPG

 Némi legózás: van 5 felni, ebből kettő normál, három nagyszelepes. Előre felkerült a két normál szelepes felni szépen megszerelve, míg az egyik hátsó kerékre az új gumi plusz régi, nagyszelepes belső került, a negyedik kerékhez már nem is nyúltunk hozzá. Plusz a nagyszelepes pótkerék, ugye.

IMG_0556_450.JPG

 Szép nyugisan átdöcögtem a világ másik végére (közben útba ejtettem a laptopszervizt, ahonnan kiváltottam az Afganisztánt kétszer megjárt mini noteszt, ami végül egy otthoni háztartási  baleset áldozata lett), s itt sikerült végül a maradék három kereket is tömlő nélküli, új szelepes változatra átépíteni, tényleg minimális árért. Hozzáteszem, a szelepek árát a gumikat eladó fórumtárs állta, s a szerelési díj felét is elengedte. Korrekt üzlet volt, nevét, elérhetőségét eltettem, van néhány autó a családban. Ja és a Szentmihályi úton állt benn az udvaron a gyönyörű cabrio Mercedes is. Az egyik gumis srác pedig Golf I-tuner, de szíve vágya egy T1-es busz. Jó arcok dolgoznak ott, mondom én. 

IMG_0557_450.JPG

 Aztán hazaballagtam, s a lemenő nap fényénél csináltam néhány fotót. Igen, Dávid, nem 300-at, de már haladok, tessék ezt figyelembe venni... :)

IMG_0562_450.JPG

DSC_0920_450.JPG

DSC_0923_450.JPG

DSC_0921_450.JPG

DSC_0924_450.JPG

Szólj hozzá!

Címkék: gumi szerelés kumho vredestein nyúl úr


A bejegyzés trackback címe:

https://nyulnegykereken.blog.hu/api/trackback/id/tr365758029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása