Oké, azt nagyjából mindeni tudja, hogy a Bogarat tele tankkal illik leállítani télire, a rozsdaképződést elkerülendő. Guminyomás is ellenőrizendő, van, aki a körben 2 barra esküszik tároláshoz. Garázs nálam alapértelmezett, temperált, úgy 10-12 fokos.
A kocsi csillivillire lemosva, még hátra van egy porszívózás és egy lélektani belsőrész-letörölgetés. Tavasszal úgyis kap majd egy teljes belső kozmetikát, állítólag a Lurdy-házban lévő srácok profi módon kezelik a veterán kárpitokat is.
A nagy kérdés a hogyan tovább. Hetente-kéthetente garázs előtt motorjáratás üresben? Jó időben, napsütésben egy kisebb karika a sózatlan, száraz utcákon? Rakjak rá a garázsban autótakarót vagy ez már felesleges? Jelenleg egy Lidl-gazdaságos van, amit még anno a Führer Zoli-féle műhely előtti ácsorgás miatt vettem és raktam fel. Kéne egy profi, légzős ponyva, de azt majd jövőre tudom már csak betervezni.
Kéziféket gondolom nem tanácsos behúzni, ha sokat áll az autó. Ha viszont hetente-kéthetente mozog, nem rohad össze a garázsban állva. Gondolom én. Illik kivenni a az akkumulátort, s mondjuk havonta kicsit rátölteni.
Érdekes tippek vannak a superbeetle.com téli tárolással foglalkozó oldalán is. Nekem például új volt a tégy egy OSB-lapot a Bogár alá a betonra, hogy a betonon lecsapódó pára ott is maradjon. Okos ötletnek tűnik.
Nem árt az egércsapda sem, illetve a kipufogó végének lezárása sem, mert a leírás szerint képes a dög bemászni a kesztyűtartóba és a kezelési útmutatóból fészket rágni. :)
Mondjuk itt a mosás után viaszolást is ajánlanak, hmmm.
Ja és olajcsere leállítás előtt és olajcsere a tavaszi indulás előtt, merthogy álló helyzetben is romlik az olaj minősége. Ez mondjuk érdekes.
Az 1967beetle.com írása azt is javasolja, hogy emeljük meg a kocsit addig, hogy a kerekek pont ne érjék a talajt, így előzve meg a gumik károsodását. Ja és szappant az utastérbe az egerek ellen, illetve páramentesítőt a szagok és a pára ellen.
A kanadai TechGuys az olajcsere mellett a fékfolyadék és az ablakmosó folyadék (esetemben ez nem játszik) cseréjét is javasolja. Emellett azt is, hogy a padlóra terített, vastag fóliára álljunk a kocsival (aka pára maradjon a talajon)
A TheSamba fórumán ajánlják a krómozott és festék nélküli fém felületek védőanyaggal ellátását, illetve az üzemanyagba töltedő stabilizálófolyadékot, a tavaszi, gumiszerű izék kialakulásának megelőzése végett.
Szóval lesz mivel szórakoznom jövő héten.. :)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.