HTML

Nyúl négy keréken

Nyúl, az 1967-es 1300-as Bogár kalandjai velem, velünk, akárkivel. Móka, szívás, szerelés, ármány és kirándulás.

Friss topikok

  • Trau_es_Nyul: @Sparhelt: Volt ott más is, köszönöm! Késő este volt már. ;) (2013.12.21. 12:36) Egy családi koloniál
  • Trau_es_Nyul: Újabb képkupac walaki gépéből: picasaweb.google.com/bbbarna/TavasziRajzas2013 (2013.04.07. 07:48) Tavaszi Rajzás 2013
  • Trau_es_Nyul: Napsugarast! Jövünk. Addigra csak összeugrik, aminek össze kell ugrania... ;) Üdv! Trau (2013.04.06. 21:19) Látogatás a műtőben

Címkék

1101 (1) 1967 (1) 1968 (1) 2013 (3) 2014 (3) 2015 (1) ablak (2) ablakmosó (3) adalék (1) after (1) akkumulátor (3) alvázszám (1) antenna (1) árok (1) átíratás (1) ausztrália (1) balatonkenese (1) barna pötty (1) benzin (2) biztosítás (1) bodza (1) bolond rajzás (1) botond-bolics (1) buggy (1) caola (1) CD (1) chinchilla (1) Colonial (1) Csabi (1) család (1) csapágy (4) csere (1) csevesznye (2) cseveszyne (1) csikós (1) csúcsforgalom (1) dávid (2) dezső (1) duna (1) Eger (1) ékszíj (1) elsősegélyláda (1) első út (2) esztegrom (1) esztergom (1) évértékelés (1) évzáró (1) fabia (1) facebook (1) felkészítés (1) fényképek (1) fényképezés (4) fényszóró (1) ferihegy (1) film (1) flattini (2) fotózás (1) frici (1) führer (9) fűtés (1) gumi (1) gurulás (1) gyári (1) gyártás (1) hajnal (1) hiba (4) Hogyan tovább (1) holdvilág (1) hungaroring (1) index (1) javítás (11) JC (1) jégoldó (1) Jezewsk (1) karácsony (1) karbantartás (1) Karesz (1) kárpit (5) kerékcsere (1) kiegészítő (1) kirándulás (3) kisnyúl (1) könyv (2) kötelező (1) kumho (1) L70F (1) lagzi (1) lazlow (6) légszűrő (1) lelet (1) lobakon (1) Lobakon (1) lost&found (1) motor (2) motorszám (1) munkába járás (1) műszaki (1) német (1) NGA (1) nyúl (35) nyúl úr (19) oldtimer (1) ólompótló (1) őszi (1) otthon (1) pécel (1) ponton (1) pontonmercedes (1) ponyva (1) pörkölt (1) pótkerék (3) pótkulcs (1) pre (1) protheus (1) P 114 (1) rajzás (5) rángatás (1) restaurálás (1) retropartyzánok (1) sebességváltó (1) skoda (1) szelep (1) szerelés (8) szerviz (4) szilveszter (1) takarítás (6) találkozó (2) tartály (1) tavasz (3) tél (1) tömlő (1) törzskönyv (1) totalcar (1) túra (2) újév (1) urkunde (1) USA (1) váltó (1) villány (1) vizsga (1) vonulás (1) vredestein (1) VW Bogár - Legenda születik (1) Wieslaw (1) wolfsburg (1) Wolksvagen (1) zertifikat (2) Címkefelhő

2013.03.30. 17:35 Trau_es_Nyul

Az a bizonyos fénysugár a sötétben

 ...egy telefonhívás volt, melyet immár szokásszerűen péntek kora délután ejtettem meg Führer Zoli felé. A jó hír: Nyúl úr hátsó-középső része immár több darabban, azaz eljutottak a váltóig. Eközben sajnos (vagy inkább a várakozásaimnak megfelelően) több dologra is fény derült. Kicsit olyan ez, mint amikor az ember 20 év után elmegy egy komplex szűrésre a dokihoz: nem meglepő, ha kiderül ez-az. Esetünkben ráadásul egy 45 éves páciensről van szó... Teszem hozzá rögtön: fel sem tételeztem, hogy egy 1967. november 3-án gyártott, közel 46 éves Bogár annyiért, amennyiért vettem, hibátlan állapotban lesz. Készültem, nem ért meglepetésként. Megvan az a rossz(?) szokásom, hogy minden, hozzám kerülő autót átvizsgáltatok és megcsináltatok – itt sincs ez másképp. Csak mivel szerelemautó és nem kenyérkereső, így nem baj, ha a folyamat pénztárcakímélő üzemmódban, kicsit hosszabbra nyúlik.

 Szóval amire még emlékezem a felfedezett extrák közül, az a jobb első Skoda gumihenger, az első centimétereken semmit nem működő lengéscsillapítók, valamelyik hátsó féltengely is ereszti az olajat (talán a bal?). Kiderült, a nyeles tengely csapágya mellett a kuplung kinyomócsapágy is kuka. Valami motor körüli gumit is emlegetett Zoli, ami több darabban van már, de erre nem emlékezem kristálytisztán. Ja és szőrösödik a gázbowden is. Van egy lyukasra korrodált lökhárító tartó vasam és több helyen korrózióm a kocsiszekrényen.

 Hangsúlyozom: a kocsi nem romhalmaz, februárban vizsgázott, csak nem hibátlan.

 A jelenlegi állás szerint amit csak ilyen szintű szétszedéssel, motorkiemeléssel lehet javítani, az most mindenféleképpen kijavításra kerül plusz gázbowden és gumicsere. A többi problémára pedig árajánlat készül, mire érte megyek. Nincs értelme és nem is tisztességes szerintem megcsináltatni mindent, majd negyed évig a műhely parkolójában, a szabad ég alatt rohasztani Nyúl urat, míg összeszedem a számlára valót és kifizetem a javítás költségeit. Inkább marad a több részletben tökéletesítés, alkalmazkodva a rendelkezésemre álló szabad (inkább maradjunk a máshonnan hiányzó) pénzforrásokhoz. Így el tudok menni szombaton a Rajzásra is, meg utána ide-oda, de a kocsi is biztonsággal használható lesz már és Zoliék forgótőkéje sem áll alkatrész formájában az elkészült Bogárban. Anno évekig állt náluk a szabad ég alatt egy teljesen felújított fekvőlámpás, szép zöld, amit egyszerűen nem fizetett ki a tulaj sokáig. Igaz, a fényezés bírta (egy jó pont és megjegyzendő infó), de akkor sem okos dolog.

 A tervek szerint elsőként a műszaki részt rázzuk gatyába. A garázsban álló, jó időben guruló Nyúl úr még egy évig bírni fogja a kiképzést korrodálásilag, aztán óvatosan, csak a problémás részekre koncentrálva, az eredetiséget, a gyári fényezést minél inkább megőrizve kijavítom majd a problémás részeket is /semmi para, Dávid, nem lesz kibelezős újrafújás...;-)/.  Mire 50 éves lesz, pont készen leszek mindennel. Legalábbis a terv  szerint, de ha bekopog a lottóötös, lehet, gyorsítunk kicsinyt a folyamaton...

Ja és a végére egy jó hír: Zoli véleménye szerint nem lehetetlen, hogy a gyári ékszíj van még a motoron. Continental, VW-emblémával, enyhén töredezett, de még bírja. Amíg lehet, marad rajt', aztán elrakom emlékbe. Lehet, hogy a kilométeróra még nem fordult volna át? Túl szép lenne a 93 ezer kilométeres futásteljesítmény...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://nyulnegykereken.blog.hu/api/trackback/id/tr995184484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása