HTML

Nyúl négy keréken

Nyúl, az 1967-es 1300-as Bogár kalandjai velem, velünk, akárkivel. Móka, szívás, szerelés, ármány és kirándulás.

Friss topikok

  • Trau_es_Nyul: @Sparhelt: Volt ott más is, köszönöm! Késő este volt már. ;) (2013.12.21. 12:36) Egy családi koloniál
  • Trau_es_Nyul: Újabb képkupac walaki gépéből: picasaweb.google.com/bbbarna/TavasziRajzas2013 (2013.04.07. 07:48) Tavaszi Rajzás 2013
  • Trau_es_Nyul: Napsugarast! Jövünk. Addigra csak összeugrik, aminek össze kell ugrania... ;) Üdv! Trau (2013.04.06. 21:19) Látogatás a műtőben

Címkék

1101 (1) 1967 (1) 1968 (1) 2013 (3) 2014 (3) 2015 (1) ablak (2) ablakmosó (3) adalék (1) after (1) akkumulátor (3) alvázszám (1) antenna (1) árok (1) átíratás (1) ausztrália (1) balatonkenese (1) barna pötty (1) benzin (2) biztosítás (1) bodza (1) bolond rajzás (1) botond-bolics (1) buggy (1) caola (1) CD (1) chinchilla (1) Colonial (1) Csabi (1) család (1) csapágy (4) csere (1) csevesznye (2) cseveszyne (1) csikós (1) csúcsforgalom (1) dávid (2) dezső (1) duna (1) Eger (1) ékszíj (1) elsősegélyláda (1) első út (2) esztegrom (1) esztergom (1) évértékelés (1) évzáró (1) fabia (1) facebook (1) felkészítés (1) fényképek (1) fényképezés (4) fényszóró (1) ferihegy (1) film (1) flattini (2) fotózás (1) frici (1) führer (9) fűtés (1) gumi (1) gurulás (1) gyári (1) gyártás (1) hajnal (1) hiba (4) Hogyan tovább (1) holdvilág (1) hungaroring (1) index (1) javítás (11) JC (1) jégoldó (1) Jezewsk (1) karácsony (1) karbantartás (1) Karesz (1) kárpit (5) kerékcsere (1) kiegészítő (1) kirándulás (3) kisnyúl (1) könyv (2) kötelező (1) kumho (1) L70F (1) lagzi (1) lazlow (6) légszűrő (1) lelet (1) lobakon (1) Lobakon (1) lost&found (1) motor (2) motorszám (1) munkába járás (1) műszaki (1) német (1) NGA (1) nyúl (35) nyúl úr (19) oldtimer (1) ólompótló (1) őszi (1) otthon (1) pécel (1) ponton (1) pontonmercedes (1) ponyva (1) pörkölt (1) pótkerék (3) pótkulcs (1) pre (1) protheus (1) P 114 (1) rajzás (5) rángatás (1) restaurálás (1) retropartyzánok (1) sebességváltó (1) skoda (1) szelep (1) szerelés (8) szerviz (4) szilveszter (1) takarítás (6) találkozó (2) tartály (1) tavasz (3) tél (1) tömlő (1) törzskönyv (1) totalcar (1) túra (2) újév (1) urkunde (1) USA (1) váltó (1) villány (1) vizsga (1) vonulás (1) vredestein (1) VW Bogár - Legenda születik (1) Wieslaw (1) wolfsburg (1) Wolksvagen (1) zertifikat (2) Címkefelhő

2014.04.07. 00:23 Trau_es_Nyul

Nagytakarítás, #2

Ha már türelmetlen vagyok, ha már kompromisszumokat kötnék, abba kell hagyni a takarítást és mondjuk el kell menni platnin csirkemelleket sütni a kertben. Ez volt a mai nap fő tanulsága, illetve hogy a használt fogkefe univerzális takarítóeszköz.

 Úgy gondoltam, hogy mivel Anita úgyis melózik ma a választások coverelése miatt, így lesz időm nekiesni a kárpitok kényesebb, fehér csoportjának. Igaz, a múltkori teszttisztogatás után meglehetősen optimistán indultam lefelé a lépcsőn a garázsban, kezemben drága jó barátommal, a vödörnyi langyos Arieles vízzel és hű csatlósaival, úgyismint fogkefe, körömkefe, törülköző. S persze nem hiányozhatott a mai napra szánt csodafegyver, az apámtól kölcsönkapott puha kefe sem, amit a lyukacsos tető- és oldalkárpit tisztításához terveztem bevetni.

IMG_0707_450.JPG

 Bemelegítésnek a két napellenző szerepelt a napirenden: beültem, térdemre a törölköző az esetleges lecsöpögő hab felfogására, majd fogkefés sika. Gyors, eredményes munka volt mintkét oldalon, a fényképek magukért beszélnek. Meglepetésemre a tartó műanyagelemek is kifehéredtek, arra számítottam, a 47 év alatt jobban besárgultak. Mondjuk vigyáztam is a munka közben, hogy ne törjek le semmit, amikor a napellenzőt oldalra hajtottam. Megérte, csodaszép lett. S ha már arra jártam, a tükör sem maradhatott ki. A szára sokat fehéredett... ;) A képen a jobbos ellenzőt már letakarítottam, a balos még eredeti.

IMG_0718_450.JPG

 A következő lépésnek a tető kisuvikszolását gondoltam. Elsőre szokás szerint egy kisebb területen teszteltem, jobbos ajtó felett. Puha keve, lerázva, kevés dörgölés, koszos hab letörlés. Aztán a rémület: a kárpit kicsit megnyúlt, behullámosodott. Fcuk. Ellenőrzés a másik, érintetlen oldalon: igen, ott kifeszül rendesen, csodásan, délcegen. Fcukfcuk. Akkor most az jön, hogy megkérdezem az okosabbakat, addig is hadd száradjon, s ha hullámos marad akkor is, legalább tovább már nem rongálom az állapotokat. Felbaktattam a géphez, gyors kérdés a fórumra, illetve az illetékes FB-csoporthoz, ezésez történt, para vagy nem para? Egy Két válasz jött, mely szerint abszolút nem probléma az időszakos behullámzás, mehet a kefés tisztogatás, illetve inkább mosogatószivacs, mint kefe. Egy másik, immár magánmegjegyzés szerint viszont nem kéne erőltetni, nehogy tönkretegyem a 47 éves, szinte hibátlan kárpitot (összesen egy darab 1 cm-es szakadásos elválás, az is oldalt, nem feltűnő helyen, az ablak alatt).

IMG_0719_4500.JPG

 Így legyek okos: inkább elmentem a húgom szülinapi estebédjére sütögetni. Ezalatt szépen lehiggadtam, megtömtem a pocakomat, bekávéztam szépen – és a kárpit is megszáradt. Valóban visszarántotta magát, ránézésre, simításra teljesen olyan, mint a másik, még koszos oldalon. Azért annyira bátor nem voltam, hogy akkor nekiálljak a teljes tetőnek, így bölcs döntést hozva a B-oszlop és a két kapaszkodó lett a további műveleti terület. Szépen elindultam felülről lefelé, a már lassan megszokott hihetetlen eredménnyel. Csodaszép lett mind az oszlop fehér borítása, mind a kapaszkodó és annak rögzítése. Bár azt, aki kitalálta a kapaszkodóba nyomott finom bőrutánzat-mintát, nagyon meg tudnám ütni. A tizedmilliméteres redőkből kivakarni a soktízéves szutykot, hát, idegőrlő feladat. Ekkor jöttem rá az időnkénti szünet hasznosságára: kutyának labdát dobálni, kávézni, főrumot ellenőrizni, Anitát felhívni. Így egyrészt mindig újra lesz türelmem milliméterenként, maximális tisztaságra törekedve haladni, másrészt nem gyújtom fel az egészet a francba. Nem nagyon értem mostanában, miért is volt jó ötlet fehér kárpittal épített veteránautót venni – ismét... :)

IMG_0745_450.JPG

 Negyed nyolcra egyrészt el is fáradtam, másrészt sötétedett, ami a finom mozdulatos, fogkefés takarításhoz nem ideális, harmadrészt pedig pont kész lettem a két oszloppal, illetve az oszlopoktól a csomagtartó felé haladó, ülések feletti kárpitokkal, ezeket azért mertem fogkefével támadni, mert  rá van ragasztva a fémre, így nem tud behullámosodni. Jó volt ez így, elég is volt. Azt már látom, hogy a tavasz rámegy a belső takarításra (a kárpit után jönnek majd az egyéb részek, kormány, fémelemek, krómozás stb). De nem baj, öreg vagyok, Nyúl úr sem fiatal, ráérek, ráérünk. Maradjon öröm a Bogarazás, ne csapjon át nyűgbe. 

 S mivel a blog.hu képfeltöltése behalt, így egy nyilvános Google+ könyvtárba pakoltam a képeket, a kérésnek megfelelően előtte-utána képek gazdagon.

Szólj hozzá!

Címkék: tavasz nyúl javítás takarítás kárpit nyúl úr


A bejegyzés trackback címe:

https://nyulnegykereken.blog.hu/api/trackback/id/tr745966008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása