HTML

Nyúl négy keréken

Nyúl, az 1967-es 1300-as Bogár kalandjai velem, velünk, akárkivel. Móka, szívás, szerelés, ármány és kirándulás.

Friss topikok

  • Trau_es_Nyul: @Sparhelt: Volt ott más is, köszönöm! Késő este volt már. ;) (2013.12.21. 12:36) Egy családi koloniál
  • Trau_es_Nyul: Újabb képkupac walaki gépéből: picasaweb.google.com/bbbarna/TavasziRajzas2013 (2013.04.07. 07:48) Tavaszi Rajzás 2013
  • Trau_es_Nyul: Napsugarast! Jövünk. Addigra csak összeugrik, aminek össze kell ugrania... ;) Üdv! Trau (2013.04.06. 21:19) Látogatás a műtőben

Címkék

1101 (1) 1967 (1) 1968 (1) 2013 (3) 2014 (3) 2015 (1) ablak (2) ablakmosó (3) adalék (1) after (1) akkumulátor (3) alvázszám (1) antenna (1) árok (1) átíratás (1) ausztrália (1) balatonkenese (1) barna pötty (1) benzin (2) biztosítás (1) bodza (1) bolond rajzás (1) botond-bolics (1) buggy (1) caola (1) CD (1) chinchilla (1) Colonial (1) Csabi (1) család (1) csapágy (4) csere (1) csevesznye (2) cseveszyne (1) csikós (1) csúcsforgalom (1) dávid (2) dezső (1) duna (1) Eger (1) ékszíj (1) elsősegélyláda (1) első út (2) esztegrom (1) esztergom (1) évértékelés (1) évzáró (1) fabia (1) facebook (1) felkészítés (1) fényképek (1) fényképezés (4) fényszóró (1) ferihegy (1) film (1) flattini (2) fotózás (1) frici (1) führer (9) fűtés (1) gumi (1) gurulás (1) gyári (1) gyártás (1) hajnal (1) hiba (4) Hogyan tovább (1) holdvilág (1) hungaroring (1) index (1) javítás (11) JC (1) jégoldó (1) Jezewsk (1) karácsony (1) karbantartás (1) Karesz (1) kárpit (5) kerékcsere (1) kiegészítő (1) kirándulás (3) kisnyúl (1) könyv (2) kötelező (1) kumho (1) L70F (1) lagzi (1) lazlow (6) légszűrő (1) lelet (1) Lobakon (1) lobakon (1) lost&found (1) motor (2) motorszám (1) munkába járás (1) műszaki (1) német (1) NGA (1) nyúl (35) nyúl úr (19) oldtimer (1) ólompótló (1) őszi (1) otthon (1) pécel (1) ponton (1) pontonmercedes (1) ponyva (1) pörkölt (1) pótkerék (3) pótkulcs (1) pre (1) protheus (1) P 114 (1) rajzás (5) rángatás (1) restaurálás (1) retropartyzánok (1) sebességváltó (1) skoda (1) szelep (1) szerelés (8) szerviz (4) szilveszter (1) takarítás (6) találkozó (2) tartály (1) tavasz (3) tél (1) tömlő (1) törzskönyv (1) totalcar (1) túra (2) újév (1) urkunde (1) USA (1) váltó (1) villány (1) vizsga (1) vonulás (1) vredestein (1) VW Bogár - Legenda születik (1) Wieslaw (1) wolfsburg (1) Wolksvagen (1) zertifikat (2) Címkefelhő

2014.03.24. 17:52 Trau_es_Nyul

Takarítás és nyomozás

Már régóta zavart Nyúl úr enyhén lelakott belseje. Volt egy ajánlott autókozmetika, ahol veteránok tisztítását is vállalják. Meglátogattam őket, mondtak egy összeget, infarktus, hazajövetel, majd a Közösségi Tudathoz fordulás, azaz a bogarhatu.hu fórum SZMB-topikjában segítségkérés. A kérdés az volt, lehet-e házilagos eszközökkel takarítani, vagy mindenféleképpen szakemberhez kellene fordulni?

Jött is az érdemi válasz:

„Sima mosóporos víz felhabosítva. A puha körömkefét belemártod, lerázod, hogy csak nedves és ne vizes legyen, utána  elkezded dörzsölni a kárpitot. Ez elég hatékony tud lenni, mert a szövetből, szőnyegből is kiszedi a koszt. A száradás után egy alapos porszívózás.

Ultradermes, nedves kefével a tetőkárpitből a makacs szennyeződés is kijön, csak utána nedves ronggyal többször át kell törölni (ez a kárpiton is működik). 
A kárpit tisztításához még bármelyik kárpittisztító hab is jó. Kiporszívózod, bedörzsölöd kefével a habot, megvárod míg megszárad, majd megint kiporszívózod. Ezekkel a módszerrel a Golfból 20 év lerakódásait szedtük ki igen hatásosan.
Egy napot szánj rá, és meglátod nem bánod meg. Ja és szedd ki amit csak lehet a belsejéből mert úgy sokkal kényelmesebb.”

 Egy életem, egy halálom, vasárnap délelőtt kipróbáltam a kefés-mosóvizes változatot az anyós oldali piros műbőr kárpiton. Ehhez beszereztem a Rossmann legpuhább körömkeféjét, egy veder langyos-mosószeres vizet, s egy tiszta törlőkendőt. Előtte alaposan kiporszívóztam mindent belül, ha már takarítok. Utána kezdődött a szeánsz: itt hamar előkerült egy fogkefe is, hiszen a körömkefével a karfa környéke nem volt takarítható. A vállam majdnem leszakadt a végére, de nagyon megérte. Hogy mennyire, arról Dávid örömére meséljenek a képek:

 A lényeg, hogy nem rányomva, hanem csak finomat simogatva körkörös mozdulatokkal dolgozzon az ember. A vízszintes mintánál persze kell a vízszintes mozgás is, ezekből az rongyra nyomott ujjheggyel lehet eltávolítani a koszos vizet. Igyekeztem gyorsan törölni, ne ázzon át semmi. Segített a szél és a napsütés is, gyorsan száradt minden. Ahogyan néztem, elsőre nem is rossz, maximum még Rajzás előtt végigmegyek rajta még egyszer. Az első próbálkozást a megérkezett hidegfront szele és esője zárta rövidre. A héten befejezem a másik három kárpitot is, a tetőkárpittal kapcsolatban még gondolkodom, az vékonykának, ellenben nagyon koszosnak tűnik.

 A nyomozást pedig a porszívózás egy érdekes momentuma váltotta ki: találtam két darabkát egy széttört szekirutüvegből, beágyazódva közvetlenül a jobb első ülés sín elé, a szőnyeg szélénél. Ez is alátámasztja azt, hogy volt egy karambol az előéletében, s ekkor ablak is tört. Érdekes a csomagtérajtó bowdenjének kivezetése is, btw. Szerintem nem egészen gyári ez a megoldás, hiányzik a festék erősen.

Szólj hozzá!

Címkék: nyúl takarítás kárpit


A bejegyzés trackback címe:

https://nyulnegykereken.blog.hu/api/trackback/id/tr755875661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása