Már régóta zavart Nyúl úr enyhén lelakott belseje. Volt egy ajánlott autókozmetika, ahol veteránok tisztítását is vállalják. Meglátogattam őket, mondtak egy összeget, infarktus, hazajövetel, majd a Közösségi Tudathoz fordulás, azaz a bogarhatu.hu fórum SZMB-topikjában segítségkérés. A kérdés az volt, lehet-e házilagos eszközökkel takarítani, vagy mindenféleképpen szakemberhez kellene fordulni?
Jött is az érdemi válasz:
„Sima mosóporos víz felhabosítva. A puha körömkefét belemártod, lerázod, hogy csak nedves és ne vizes legyen, utána elkezded dörzsölni a kárpitot. Ez elég hatékony tud lenni, mert a szövetből, szőnyegből is kiszedi a koszt. A száradás után egy alapos porszívózás.
Ultradermes, nedves kefével a tetőkárpitből a makacs szennyeződés is kijön, csak utána nedves ronggyal többször át kell törölni (ez a kárpiton is működik).
A kárpit tisztításához még bármelyik kárpittisztító hab is jó. Kiporszívózod, bedörzsölöd kefével a habot, megvárod míg megszárad, majd megint kiporszívózod. Ezekkel a módszerrel a Golfból 20 év lerakódásait szedtük ki igen hatásosan.
Egy napot szánj rá, és meglátod nem bánod meg. Ja és szedd ki amit csak lehet a belsejéből mert úgy sokkal kényelmesebb.”
Egy életem, egy halálom, vasárnap délelőtt kipróbáltam a kefés-mosóvizes változatot az anyós oldali piros műbőr kárpiton. Ehhez beszereztem a Rossmann legpuhább körömkeféjét, egy veder langyos-mosószeres vizet, s egy tiszta törlőkendőt. Előtte alaposan kiporszívóztam mindent belül, ha már takarítok. Utána kezdődött a szeánsz: itt hamar előkerült egy fogkefe is, hiszen a körömkefével a karfa környéke nem volt takarítható. A vállam majdnem leszakadt a végére, de nagyon megérte. Hogy mennyire, arról Dávid örömére meséljenek a képek:
A lényeg, hogy nem rányomva, hanem csak finomat simogatva körkörös mozdulatokkal dolgozzon az ember. A vízszintes mintánál persze kell a vízszintes mozgás is, ezekből az rongyra nyomott ujjheggyel lehet eltávolítani a koszos vizet. Igyekeztem gyorsan törölni, ne ázzon át semmi. Segített a szél és a napsütés is, gyorsan száradt minden. Ahogyan néztem, elsőre nem is rossz, maximum még Rajzás előtt végigmegyek rajta még egyszer. Az első próbálkozást a megérkezett hidegfront szele és esője zárta rövidre. A héten befejezem a másik három kárpitot is, a tetőkárpittal kapcsolatban még gondolkodom, az vékonykának, ellenben nagyon koszosnak tűnik.
A nyomozást pedig a porszívózás egy érdekes momentuma váltotta ki: találtam két darabkát egy széttört szekirutüvegből, beágyazódva közvetlenül a jobb első ülés sín elé, a szőnyeg szélénél. Ez is alátámasztja azt, hogy volt egy karambol az előéletében, s ekkor ablak is tört. Érdekes a csomagtérajtó bowdenjének kivezetése is, btw. Szerintem nem egészen gyári ez a megoldás, hiányzik a festék erősen.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.